ماتان چاپ با 13سال سابقه در زمینه چاپ و طراحی

انواع جوهر متناسب با روش چاپ و بسته بندی

انواع جوهر
انواع جوهر
خلاصه مطلب
انواع جوهر صنعتی چاپ دارای طیف گستره ای هم در خصوص استفاده در دستگاه چاپ و هم نوع بستر چاپی برای بسته بندی و درنهایت نوع صنعت مورد نظر می باشد.

فهرست مطالب

انواع جوهر متناسب با روش چاپ و بسته بندی

انواع جوهر ها و انتخاب آن ها به عواملی مانند مواد زیرلایه، کیفیت چاپ مورد نظر، الزامات خشک شدن و ملاحظات محیطی و همچنین طراحی بصری بستگی دارد.از اینرو چاپخانه ها اغلب جوهرهایی را انتخاب می کنند که عملکرد و پایداری مناسبی را بر اساس نیازهای خاص عملیات چاپ خود متعادل می کند.

با در نظر گرفتن این نکته که جوهر های صنعتی چاپ دارای طیف گستره ای هم در خصوص استفاده در دستگاه چاپ و هم نوع بستر بسته بندی و در نهایت نوع صنعت مورد نظر می باشد، بطور خلاصه جوهر های مورد استفاده در دو روش چاپ فلکسو گرافی و هلیو گراور و همچنین صنایع مرتبط را مورد بررسی قرار می دهیم.

این جوهر ها دوستدار محیط زیست هستند، زیرا حاوی آب به عنوان حلال اصلی هستند.آنها معمولاً برای چاپ روی کاغذ و مقوا استفاده می شوند.با این حال، جوهرهای مبتنی بر آب برای کاربردهای چاپ بر روی بستر پلاستیک خاص نیز مناسب هستند، به ویژه زمانی که به افزایش چسبندگی جوهر بر روی سطح پلاستیک نیاز می شود.

انواع جوهر های مبتنی بر حلال از حلال های آلی به عنوان حامل اصلی استفاده می کنند.آنها به سرعت خشک می شوند و پرکاربرد هستند.از این جهت آن ها را برای استفاده بر لایه های مختلف پلاستیکی مناسب می کند.با این حال، آنها ممکن است حاوی ترکیبات آلی فرار (VOCs) باشند که می توانند در آلودگی هوا نقش داشته و نیز باعث ایجاد کسالت برای افراد نزدیک و در تماس با فرآیند چاپ باشند.

انواع جوهر هایی که از اشعه ماوراء بنفش که حاوی آغازگرهای نوری هستند برای خشک شدن استفاده می کنند.این نوع از جوهر ها با قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV) به سرعت پلیمریزه شده و خشک می شوند. همچنین به دلیل زمان خشک شدن سریع، دوام بالا برای طیف وسیعی از بسترها از جمله پلاستیک ها مناسب می باشند.

جوهر های EB از فناوری پرتو الکترونی برای تثبیت استفاده می کنند.شمابه انواع جوهر های فعال با اشعه ماوراء بنفش، زمان خشک شدن سریعی را ارائه می دهند و برای زیرلایه های مختلف مناسب هستند و چون حاوی VOC نیستند دوستدار محیط زیست هستند.

هر دو روش چاپ فلکسوگرافی و هلیو گراور  می توانند از جوهرهای ویژه مانند جوهرهای متالیک، جوهرهای فلورسنت و جوهرهای ترموکرومیک برای دستیابی به جلوه های بصری یا عملکردهای خاص استفاده کنند.

انواع جوهر متناسب با صنعت بسته بندی

انتخاب نوع جوهر در صنعت بسته بندی اغلب تحت تأثیر الزامات و مقررات خاص بخش های مختلف آن صنعت است. به همین جهت و برای آگاهی شما مخاطب عزیز با در نظر گرفتن قابلیت استفاده از نوع جوهر در هر دو روش چاپ فلکسوگرافی و هلیو گراور به صورت خلاصه به دسته بندی انواع صنایع متناسب با نوع جوهر و توصیف آن پرداختیم:

انواع جوهر های مبتنی بر آب معمولاً برای چاپ روی بسته‌بندی مواد غذایی استفاده می‌شوند، به خصوص زمانی که تماس مستقیم با مواد غذایی مورد توجه قرار می‌گیرد.

مناسب برای بسته بندی های دارویی، جایی که مقررات سختگیرانه اغلب جوهر هایی را می طلبد که برای تماس مستقیم با داروها ایمن باشند.

معمولا برای چاپ بر روی منسوجات، از جمله پارچه برای لباس و اثاثیه منزل استفاده می شود.

جوهر های تخصصی اغلب در صنایع آرایشی و بهداشتی برای بسته بندی های منحصر به فرد و چشم نواز استفاده می شوند.

در زمینه بسته بندی انعطاف پذیر از جمله بسته بندی میان وعده ها، چاپ پاکت ها، کیسه ها و کیسه های پلاستیکی استفاده می شوند.

معمولاً برای چاپ لیبل روی محصولات مختلف از جمله نوشیدنی ها، لوازم آرایشی و لوازم خانگی استفاده می شود

تولید بسته ‌بندی‌های با حجم بالا، مانند مجلات، کاتالوگ‌ها و چاپ‌ های حجیم اقلام بسته‌بندی، مناسب است.

برای کاربردهای تزئینی روی محصولات مختلف از جمله کاغذ دیواری و کاغذ دیواری استفاده می شود.

جوهر های تخصصی اغلب در صنایع آرایشی و بهداشتی برای بسته بندی های منحصر به فرد و چشم نواز استفاده می شوند.

انواع جوهر های تخصصی همانند صنایع آرایشی و بهداشتی در صنایع شیمیایی و صنعتی نیز برای بسته بندی های منحصر به فرد و چشم نواز استفاده می شوند.

جوهر های قابل تثبیت با اشعه ماوراء بنفش برای مواد بسته بندی انعطاف پذیر مناسب هستند و زمان تثبیت سریع را فراهم می کنند و آنها را برای چاپ با سرعت بالا ایده آل می کند.

معمولاً برای چاپ لیبل روی محصولات مختلف از جمله نوشیدنی ها، لوازم آرایشی و لوازم خانگی و محصولاتی استفاده می شود که در آن خشک شدن سریع و دوام بالای چاپ ضروری است.

جوهرهای EB، مانند جوهرهای قابل تثبیت با اشعه ماوراء بنفش، برای بسته بندی انعطاف پذیر مناسب هستند و بدون نیاز به حرارت، تثبیت سریع را ارائه می دهند.آنها دوستدار محیط زیست نیز هستند.

جوهرهای EB در چاپ هلیو گراور  را می توان برای کاربردهای چاپ با کیفیت بالا، مانند بسته بندی ممتاز برای کالاهای لوکس استفاده کرد.

مناسب برای بسته بندی های دارویی که در آن ملاحظات ایمنی و تثبیت سریع مهم است.

هر دو چاپ فلکسوگرافی و هلیو گراور می توانند از جوهرهای ویژه برای ویژگی های امنیتی مانند جوهرهای هولوگرافیک برای اقدامات ضد جعل استفاده کنند.

جوهرهای تخصصی اغلب در صنایع آرایشی و بهداشتی برای بسته بندی های منحصر به فرد و چشم نواز استفاده می شوند.

سخن پایانی

انواع جوهر های صنعتی راه درازی را پیموده اند و در کنار پیشرفت های صنعت چاپ تکامل یافته اند.فرمول آنها شامل تعادل دقیق رنگدانه ها، رزین ها، حلال ها و مواد افزودنی است که عملکرد مطلوب را در کاربردهای مختلف تضمین می کند.با ادامه پیشرفت فناوری، جوهرهای صنعتی احتمالاً نقش مهم تری در چشم انداز بصری محصولات و بسته بندی ایفا خواهند کرد.

منابع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوست عزیز سلام...!

اگر فرصت کافی برای گشت و گذار در سایت ماتان چاپ را ندارید و می خواهید سریع تر به پاسخ سوالات خود برسید توصیه می کنیم ابتدا بخش زیر را مطالعه کنید.

سوالات پر تکرار:

به دلیل سرعت بالای چاپ فلکسو و هزینه بالای خدمات پیش از چاپ و امکان بالا رفتن مقدار ضایعات نمی‌توان مقدار کم سفارش را در چاپ‌های حرفه‌ای پذیرفت.

چاپ‌ های ساده بدون ترام تا چهار رنگ که نیازمند طراحی ساده و تعداد رنگ‌ های چاپی کم و جنس‌های آنها تک لایه است (لمینیتی نمی‌باشد)

برای چاپ‌های با کیفیت و دارای ترام حداقل 7۰۰ کیلو و برای چاپ‌های ساده تا چهار رنگ به صورت طرح‌های خطی و سطح بدون سایه روشن مانند بسته بندی محصولات سلولوزی حداقل ۲۵۰ کیلو قابل سفارش می‌باشد

بهترین و مناسب‌ ترین جنس برای بسته‌بندی لوازم یدکی سلفون و نایلون می‌باشد به این دلیل که ضخامت آنها قابل تعیین و قیمت مناسب‌تر و مقاومت بیشتری نسبت به جنس‌های دیگر

کلیشه یک صفحه ژلاتینی است که طرح اختصاصی شما بر روی آن نقش می‌بندد و رنگ از طریق آن به صفحه چاپی انتقال پیدا میکند.وبه دلیل غیر قابل بازیافت شدن برای هر طرح کلیشه جدید باید ساخته شود.

ابتدا با کارشناسان ما تماس بگیرید و با گرفتن مشاوره کاملاً رایگان و کاربردی بهترین و مناسب‌ترین بسته‌بندی با توجه به بودجه و محصول خود انتخاب کنید.

بله فقط کافیه سفارشتان را به صورت پاکت شده ثبت و تحویل بگیرید بعد از آن می‌توانید به صورت دستی محصول خود را در پاکت پر کرده و با یک اتوی ساده خانگی بسته‌بندی نمایید

بله تیم طراحی مجموعه ماتان چاپ به صورت تخصصی بسته‌ بندی مورد نظر محصول شما را برای شما طراحی کرده و خدمات طراحی کاملاً رایگان در کنار سفارش چاپ برای شما می‌باشد

قیمت چاپ و بسته‌بندی بر اساس جنس چاپی تعداد رنگ نوع دستگاه و مقدار سفارش متغیر می‌باشد هر چقدر مقدار سفارش بیشتر باشد قیمت بسته‌بندی به صرفه‌تر و مناسب تر می‌باشد

تعداد پاکت در کیلوگرم بر اساس نوع پاکت و سایز، جنس لفاف و ضخامت  بسته بندی متغیر است برای گرفتن پاسخ این سوال با مشاوران ما تماس بگیرید.

همراه گرامی

بزودی اطلاعات متعلق به این بخش در دسترس قرار خواهد گرفت.

در صورت تمایل می توانید به صفحات دیگر مراجعه و یا برای دریافت خدمات مشاوره با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

با سپاس از شما مجموعه ماتان چاپ

موضوع مورد نظر خود را جست و جو کنید